2013 in review, som de sier på engelsk

Vi som blogger på wordpress får hver nyttårsaften en mail med hvordan det har gått. Min greie humor har ligget stort sett død og kald siden den ble opprettet, omtrent som min karriere innen stand up, som jeg mange ganger har snakket om. Men i år har jeg jobbet litt, jeg har tenkt å livne det litt opp, og har derfor gjort noen grep for å få litt oppmerksomhet.

Akkurat det er en blandet ting for meg. Jeg er komikeren som ikke er sikker på om han liker så mye oppmerksomhet, bloggeren som synes det er tryggest når det ikke blir så mange treff. Utsolgt hus legger alltid press på oss som skal opptre. Og jeg vet ikke om jeg har så lyst til å stå for alt jeg tøyser med og sier og skriver, i alle sammenhenger i livet. Hvis bare alt ble forstått sånn jeg ønsker det, men det blir det jo ikke alltid. Eller ikke noen gang.

Bloggen har fått mange flere treff enn alle tidligere år til sammen, men er fremdeles ikke godt besøkt. Jeg er ikke sikker på hva jeg vil med den, om det skal bli til noe. Jeg er heller ikke sikker på hva jeg vil med karrieren min, om den skal bli til noe.

Men i noe av det har jeg ikke noe valg. Jeg har og har alltid hatt en voldsom skrivetrang, fullt av ideer som må ut, morsomme ting som må få sin form. Det er humor med alvor, utfordringer mot humorens form og rammer, kan vi gjøre noe nytt og friskt og annerledes, og det er humor som bare er tøys og tull. Jeg må få det ut, skrive det ned, legge det ut på en blogg, opptre med det på scenen, gi det til andre, eller bare oppbevare det for meg selv.

Så bloggen vil bli opprettholdt. Og som moden og gift mann tar det seg ikke ut om jeg bruker så mye av tiden min til fjas. Det er nok til å komme noe ut av det. Livet forplikter. Så jeg er nødt til å håpe på oppmerksomhet. At showene blir utsolgt, bloggen bli lest, og folk vil ha meg til å opptre eller gjøre noe med tekstene mine. At det blir til noe.

Takk for det gamle.

The WordPress.com stats helper monkeys prepared a 2013 annual report for this blog.

Here’s an excerpt:

The concert hall at the Sydney Opera House holds 2,700 people. This blog was viewed about 11,000 times in 2013. If it were a concert at Sydney Opera House, it would take about 4 sold-out performances for that many people to see it.

Click here to see the complete report.

Legg igjen en kommentar

Filed under Bloggnytt, Stand up komiker

Legg igjen en kommentar