Morsomt i Bergen

Etter å ha kjørt buss i stedet for båt fra Stord til Haugesund er det med en uggen følelse i magen jeg kjører videre med Flaggruten. Jeg har ikke lyst til å kaste bort særlig mange minutter av mitt liv.

Men om været skaper hindringer på begge sider av reisen, turen opp ble jo nærmest avlyst, der gikk ikke ferger i det hele tatt, så var komikken i mellom upåklagelig.

På onsdag var det veldig stress for meg å lære inn manus. Jeg hadde forberedt meg på å gjøre det på bussen. Men siden bussen ikke gikk, ble det på flyplassen i stedet. Det er verre. Det er noe med lyset og lydene på en flyplass som gjør den dårlig egnet for konsentrasjon, og for hvile. Jeg trengte begge deler.

Det var rimelig intenst å komme til Bergen med en god manuside, men litt hulter til bulter om hvordan den skulle brukes. Jeg hadde flere ting som kunne være med, men hva og hvor hen var jeg i tvil om. Det var stor fare for at jeg skulle glemme noe, blande noe, eller tulle til noe, slik at jeg mistet grepet om publikum. Glemte noe gjorde jeg, men bare i korte øyeblikk, og slik at publikum lo mens jeg tenkte etter hva det var.

Også de andre hadde en god kveld. Særlig Tormod Follesø, kanskje, siden han er forholdsvis ny. Han var først på, og fikk ofte både stor latter og applaus. Jan Tore Kristoffersen, konferansier Olav Haugland og headliner Jonas Bergland leverte også.

Den store kongekvelden ble imidlertid fredagen. Da var det flere som kom, og både komikere og publikum var tydelig i feststemning. De samme vitsene som gjorde det bra på onsdagen smalt inn på fredagen. Jeg hadde gjort noen små justeringer i manuset, som gjorde flyten i det lite grann bedre, og nå hadde jeg også tid til å lære meg det. Satt som en kule. Også de andre fikk jevnt over kraftig applaus og latter, og av det lille jeg hørte hørtes det ut som om de var på morsomme. Før jeg gikk på selv, hadde jeg nok med å konsentrere meg. Og etterpå hengav jeg meg til festen.

Det var det mange andre også som gjorde. Det var riktig morsomt.

Legg igjen en kommentar

Filed under Stand up

Legg igjen en kommentar

