Når reinsdyrene flyr sørover for vinteren

En tanke slo meg i dag. At den er veldig sjelden forhindrer ikke meg i å skrive den ned. Jeg tenker som så, hvis ikke jeg gjør det, vil i alle fall ingen gjøre det, og da vil denne tanken være like ukjent som den var fra før.

Nå kommer vinteren, og trekkfuglene flyr mot sør. Det kan også trekkdyrene gjøre. For eksempel reinsdyrene. Nå orker jeg ikke høre snusfornuftige innvendinger om at reinsdyr ikke kan fly. Det kan ikke mennesket heller, vi flyr allikevel. Ofte mot syd. Veldig ofte.

Så da kan reinsdyrene gjøre det samme. De kan kjøpe billige billetter på SAS og Norwegian, eller et av mange utenlandske flyselskap som også flyr jevnlig fra Norge. Så kan de ta med bagasjen, reinsdyr trenger ikke mye bagasje, de kan ta alt i håndbagasjen (så lenge de ikke vil ha med noe flytende, reinsdyr drikker mye vann). Med det blir billettene fra Norwegian og andre billigselskap bare billigere, siden de vanligvis tar betalt for innsjekket bagasje.

Så kan reinsdyrene også fly mot syd, sånn som fuglene. Det er kaldt i Norge om vinteren, og kan være vanskelig å finne mat under all snøen.

Legg igjen en kommentar

Filed under Morsomme tanker

Legg igjen en kommentar

