Stand up i Bergen, 12. og 14. oktober.

Det har vært klart lenge, men jeg legger det ut som et lite forvarsel om at det er en måned igjen. Onsdag 12. og fredag 14. oktober står jeg på ny på scenen i Bergen, på Rick’s, i regi av Stand up Bergen. Det blir veldig gøy, jeg kommer tilbake som den utflyttede sønn, eller det gjør jeg jo ikke, jeg er sønn av Ganddal, jeg var Ganddals utflyttede sønn i Bergen, og er nå tilbake i Ganddal. Og så reiser jeg opp til Bergen en tur, der jeg i 17 år av mitt liv har bodd.

Jeg tror ikke jeg har forandret meg noe særlig. Den største forandringen er at jeg har blitt noen måneder eldre, og at jeg har blitt huseiere. Det blir ingen flere vitser om livet i en litt for liten og litt for fancy leilighet på Nordnes, men strengt tatt hadde jeg jo aldri så mange vitser om den. Generelt har jeg jo ikke hatt så mange vitser i det hele tatt.

Men jeg er flink til å få tiden til å gå mens jeg står på scenen og forteller om disse tingene, og jeg pleier å bli møtt av stor sympati fra publikum. Slik håper jeg det vil fortsette, og så blir det som regel morsomt på kjøpet, og etterpå blir det helt sikkert fest begge dagene.

Generelt har enkeltmannsforetaket mitt som ventet tatt skade av at jeg flyttet bort fra kontaktmiljøet mitt i Bergen. Jeg er jo av typen som gjør det best når tingene går av seg selv, her i Rogaland må jeg nok begynne med å ta noen initiativ for å få ting til å skje. Foreløpig har altså initiativene begrenset seg til å sende en sms til Stand up Bergen, og be om å få stå de to dagene jeg har anledning til å reise dit i høst. Det fikk jeg lov til. Så da reiser jeg.

Kjente og ukjente i Bergen er hjertelig velkomne, og kan bare kjøpe billetter først som sist. Utenom meg er det fire komikere som skal opptre, blant dem de to hovedattraksjonene. Velkommen!

Legg igjen en kommentar

Filed under Stand up

Legg igjen en kommentar

