Bryllupssang til min søster Tonje

I dag giftet min søster Tonje seg med sin Espen, og i den anledning laget jeg denne sangen som jeg fremførte sammen med søstrene mine til mer enn dempet applaus. Den skulle kanskje vært postet på hovedbloggen min, En helt grei blogg, siden den er litt personlig, men jeg poster den her siden den har med humor i bryllup å gjøre.

Sangen går i herlig Rogalandsdialekt, og melodien er Sylvia’s mother, av Dr. Hook. Arrangementet vårt var for piano og gitar.

Koss kan du la dette skje?

Tonje Marie sa: Eg e’ forelska
I ein heilt spesielle mann.

Tonje Marie sa: Nå e’ det alvor
Eg e’ blitt samen med han

Tonje Marie sa: Det her må gå bra.
Og eg ska’ gjør alt så eg kan..

Og det har hu sann’leg meg tydeligvis gjort,
for der e’ u’, blitt gifte, og nå reise hu bort!

Refreng
Åh! ser du ikkje ka som skjer!
Me vil gjerna ha deg her!
Me e’ jo glad’ i deg me og!

Koss kan du la dette skje!
Me vil jo ver med          
Me og!

Espen Kirkeby sa: Eg og e’ forelska
Og det e’ heilt spesielt.

Espen Kirkeby sa: Eg har litt probleme
med å forholde meg te det rasjonelt.

Espen Kirkeby sa: Me drar te Slovakia
Og der ska’ alt bli reelt.

Og ittepå gjekk det jo akkurat sånn.
De blei forlova, og gifta, og snart e’ de gone!

Åh! Ser du ‘kje ka så skjer
Vil du verkelegt reisa ne der ner
Og la oss ver igjen?

Koss kan du la dette skje?
Me må få sagt det:
Kom hjeeeem!
(Tonje kom hjeeem!)

Presten i kjerkå sa: Vil du ha Espen
som der ved siden av deg står?

Mødrene deiras sa: Det e’ så vakkert
Me grine, for me ser at det går.

Og menigheten sa: Hipp hipp hipp hipp  hurra!
Og  at de gode dager får!

Og øve heile verden braut jubelen laus
adle folk, adle dyr, adle foglane sang

Åh! Ser du ikkje ka så skjer
Du sitte’ i brudekler
Nå e’ dokk’ kona og mann!

Koss kan du la dette skje
Nå e’ du gifte
Med han!
Med haaaaaaaaaaan!
Med haaaaaaaaaaaaaaaaaaan!
Gifte med haaaaaaaaaaan!

Ekstra refreng

På nytt steig den same jubelen fram
Og nå sang adle så høgt som det bare går an

Åh! Ser du ikkje ka så skjer
Me unne deg dette her
Me e’ jo glade me og!

Det e’ så rett å la dette skje
Me ønske deg lykke te
Oooooohhhhh

YEAH.

——–

Esalen2011

Legg igjen en kommentar

Filed under Tekster

Legg igjen en kommentar

