Å hoppe etter Romøren

Jeg vet ikke om det er utlandet eller Norge det er noe galt med, men her i utlandet – hvor jeg er – har ikke saken om Bjørn Einar Romøren som tapte avstemningen mot Annette Sagen på internett, men likevel satte utfor nye Holmenkollen først vakt oppmerksomhet. Det er ikke skrevet om det i det hele tatt. Det er ikke engang en liten notis om at Bjørn Einar Romøren tapte, men likevel hoppet. Så om jeg ikke hadde hatt internett og fulgt med på norske nettaviser, så hadde jeg ikke fått det med meg i det hele tatt.

Det hadde kanskje vært like greit.

På den annen side, man skal ikke underkjenne Romørens brave forsøk på å skrive seg inn i historiebøkene med en omvendt Wirkola. Nå heter det ikke bare «å hoppe etter Wirkola»,om noe som er helt umulig fordi det før deg er hoppet så spektakulært godt, men også «å hoppe etter Romøren», om noe som har tapt all verdi. Det er helt grei humor.

Legg igjen en kommentar

Filed under Humor

Legg igjen en kommentar