Eivind Salen 2.0

Det er nytt show i dag, med samme gjengen som stod på onsdag. Jeg var som vanlig litt sent ute med manuskriptet, det skyldtes ikke dårlige forberedelser, det skyldes at jeg hadde en del problemer med det, og når det var to og en halv time til showstart, var disse problemene ikke løst. Slikt har jeg erfaring med.

Jeg skrev ut manuskriptet som vanlig sånn i sjutiden, gikk rundt litt på gulvet her hjemme og lærte meg det, og gikk så bort til Rick’s. hvor jeg fortsatte å gå rundt på gulvet og lære meg det. Som oftest kommer jeg på noen enda mer glidende overgagner under slike repeteringer, og det gjorde jeg denne gangen også, til tross for at jeg var ganske stresset. Dette var min første stand up med en kone i hus, og jeg har ikke fått min vanlige fred til å skrive tekster, som jeg tidligere hadde hatt.

Livet med en kone har også ført til at jeg må redefinere meg litt sånn som komisk figur. Alle morsomhetene om mitt liv som ungkar og komiker i den vesle leiligheten i Strandgaten 204 går ikke på samme måte, når jeg lever mitt liv som ektemann og komiker. Legg til at forrige gang jeg hadde stått på Rick’s var en av mine labreste prestasjoner siden jeg begynte å stå der, så har man presset jeg hadde på meg.

Så annonserte konferansier Christoffer Doffedutten meg som vanlig, jeg gikk på, vinket, og publikum klappet og var begeistret. Et heldig tilrop som falt flott inn i manuskriptet hjalp ytterligere på (Normalt kommer slike tilrop ubeleilig, så ikke prøv på dem). Når starten går sånn direkte opp på en bølgetopp, er det slik jeg legger opp innslagene mine lett å surfe inn til mål. Og det gjorde jeg helt greit denne gangen.

De som vil se at jeg ikke lyver må komme i dag klokken 2000 på Rick’s, da er det samme show. De andre er også morsomme.

Legg igjen en kommentar

Filed under Stand up

Legg igjen en kommentar

